Saturday, March 24, 2012

ကၽြန္မႏွင့္ စိတ္ဒဏ္ရာ


မွတ္မွတ္ရရ.....ကၽြန္မ စိတ္ဒဏ္ရာဆိုတာနဲ႔ ပထမဆံုးထိေတြ႔ဖူးတဲ့ အျဖစ္ပ်က္ေလးတစ္ခုရွိခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္မအသက္ ၁၁ ႏွစ္ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ၅ တန္းႏွစ္က။ ကၽြန္မတို႔ေက်ာင္းမွာ စာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ ကုန္ဆံုးတိုင္း ႏႈတ္ဆက္ပြဲဆိုတဲ့ ပြဲေလးလုပ္ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီေန႔ဆို ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြက ၀တ္ေကာင္းစားလွေလးေတြ ၀တ္လာျပီး၊ သီခ်င္းေတြ ဆိုၾကတယ္။ ဂိမ္းေတြကစားၾကတယ္။ လက္ေဆာင္ပစၥည္းေတြ လဲၾကတယ္။ အဲဒီေန႔ဆို မုန္႔ေတြေကၽြးတဲ့ အစီအစဥ္ေတြလည္း ရွိတယ္။ စာသင္ႏွစ္ျပီးကာနီး အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အရမ္းေပ်ာ္ၾကတာ။ 

ကၽြန္မက အဲဒီေက်ာင္းကို ေျပာင္းတာ ၂ ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိဦးမယ္။ ကၽြန္မမွာ စြဲစြဲျမဲျမဲေပါင္းတဲ့ အတန္းေဖာ္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူနဲ႔ ကၽြန္မနဲ႔က တစ္၀န္းတည္းေနၾကတာ။ သူက ကၽြန္မထက္ေတာ့ အသက္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ၾကီးမယ္ထင္တယ္။ သူနဲ႔ကၽြန္မ ကစားေဖာ္ ကစားဖက္၊ ေက်ာင္းသြားေဖာ္ သြားဖက္ေတြ။

ကၽြန္မက အဲဒီေက်ာင္းကို ေျပာင္းလာတာ မၾကာေသးေတာ့ အဲဒီႏွစ္မွ A တန္း၀င္တယ္။ အတန္းေဖာ္ေတြနဲ႔လည္း သိပ္မရင္းႏွီးေသးတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ ကၽြန္မတို႔ အတန္းထဲမွာဆို စာေတာ္တဲ့ ေကာင္မေလးေတြက ေပၚျပဴလာျဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒီေကာင္မေလးေတြကလည္း နည္းနည္း လူၾကီးဂိုက္ ဖမ္းေနၾကျပီ။ ကၽြန္မက စာေတာ္တဲ့ထဲပါေပမယ့္ ကေလးစိတ္ မကုန္ဘဲ ေမ်ာက္ရွံူးေအာင္ ေဆာ့္တာကတစ္ေၾကာင္း၊ မဲမဲတံုးတံုးေလးျဖစ္တာက တစ္ေၾကာင္း ထင္ထင္ေပၚေပၚေတာ့ မရွိလွဘူး။ ေနာက္ျပီး A တန္းကို ၀င္လာတဲ့ လူသစ္ျဖစ္ေနေတာ့ ျမိဳ႕ေက်ာင္းကေလးေတြသဘာ၀ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ႏိုင္ၾကတယ္။

အဲဒီႏွစ္က စာသင္ႏွစ္ကုန္ကာနီးေလ ႏႈတ္ဆက္ပြဲေန႔ကို ၾကိဳေတြးျပီး ေပ်ာ္ေလေပါ့။ ကၽြန္မနဲ႔ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းလည္း သီခ်င္း၀င္ဆိုခ်င္ၾကတယ္။ ႏႈတ္ဆက္ပြဲမွာ သီခ်င္းဆိုမယ့္သူေတြ စာရင္းေပးဖို႔ အတန္းေခါင္းေဆာင္က လိုက္ေကာက္တယ္။ သူက အျမဲအတန္းေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ခန္႔ထားခံရတယ္။ အတန္းေခါင္းေဆာင္ပီပီ အသံကလည္း ေဟာင္ဖြာေဟာင္ဖြာ......ဆရာၾကီးကလည္း အားၾကီးလုပ္ခ်င္တယ္။ ျပီးေတာ့ သူ႔မွာ ေပၚျပဴလာျဖစ္တဲ့သူေတြကို မ်က္ႏွာလိုက္တတ္တဲ့ အက်င့္လည္း ရွိတယ္။ အဲဒီလို မထင္မေပၚလူေတြဆို ႏွိမ္တတ္တဲ့ အက်င့္ေလးကလည္း ရွိတယ္။  ကေလးတုန္းကေတာ့ ကေလးႏွိမ္ႏွိမ္တာေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္မေတာ့ သူ႔ကို ဘူဇြာၾကီးလို႔ ေခၚတာပဲ။ အဲဒီေန႔က စာရင္းလိုက္ေကာက္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္လည္း စာရင္းေပးခဲ့ၾကတယ္။ 

စာေမးပြဲအတြက္လည္း စာက်က္ေနရတဲ့ၾကားက ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္မွာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္တူတူဆိုမယ္ဆို သေဘာတူလိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔ ဘာသီခ်င္းဆိုရမွန္းမသိဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကၽြန္မတို႔ ရင္းႏွီးတာဆိုလို႔ စိုင္းထီးဆိုင္ သီခ်င္းေတြပဲရွိတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အိမ္ေဘးမွာေနတဲ့ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား အေဒၚၾကီး တစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူက ကေလးေတြကို ခ်စ္တယ္။ ကၽြန္မတို႕က ညဘက္ဆို သူ႔အိမ္မွာ အျမဲသြားသြားကစားေလ့ရွိတယ္။ ကၽြန္မတို႔ သြားကစားတိုင္း အဲဒီ အေဒၚၾကီးက ဂစ္တာတီးျပီး စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္းေတြ ဆိုဆိုျပတယ္။ ကၽြန္မတို႔လည္း သူဆိုျပေနက် ဘီးနံပါတ္ OK သုည 122 အလ္ တို႔၊ ေမာေတာ့ေမာတာေပါ့ ဒါေပမယ့္ မေမာဘူးတဲ့၊ ခ်ယ္ရီပင္ေအာက္ေနာက္တစ္ေခါက္တို႔ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေတြနဲ႔ပဲ ရင္းႏွီးေနခဲ့တယ္။

အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္လည္း စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ပဲ ေရြးဖို႔ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ ဘယ္လိုျဖစ္လို႔လဲေတာ့ မသိဘူး အဲဒီတုန္းက ကၽြန္မတို႔ စိုင္းထီးဆိုင္ရဲ႕ ေနရစ္ေတာ့ကြယ္ သြားေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့သီခ်င္းကို ေရြးလိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မနဲ႔ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္း သီခ်င္းတုိက္ၾကတယ္။ ႏွစ္ေယာက္အတူဆိုမွာဆိုေတာ့ ျပိဳင္တူဆိုျပီး တိုက္ရတာေပါ့။ သီခ်င္းကလည္း အလြန္ကို ေအးပါတယ္။ ခုေနျပန္နားေထာင္ရင္ေတာင္ အလြန္အိပ္ခ်င္စရာေကာင္းတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳး။ အဲဒီတုန္းက ငါးတန္းကေလးအရြယ္နဲ႔ ဘာေၾကာင့္ဆိုဖို႔ ေရြးခဲ့လည္းေတာ့ မသိဘူး။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းကလည္း Chorus အပုဒ္ေရာက္လာရင္ ကီးက ေၾကာင္ေၾကာင္ေနျပန္တယ္။ သူက သီခ်င္း မဆိုတတ္ဘူး။ ကၽြန္မကေတာ့ သီခ်င္းေတြနဲ႔ လက္ပြန္းတတီးေတာ့ရွိတယ္။ ကီး၀င္ေအာင္ေတာ့ ဆိုတတ္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ ညညဘက္ဆို အဲဒီ ရွမ္းအေဒၚၾကီးအိမ္မွာ သီခ်င္းသြားသြားတိုက္ရတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ဆိုမယ့္အိုက္တင္ကိုပါ က်င့္ရတယ္။ ဒီလိုသီခ်င္းမ်ိဳးနဲ႔ဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ စစ္ခ်ီေတးဆိုသလိုပါပဲ ....ေတာင့္ေတာင့္ၾကီးေတြရပ္ျပီး အလြန္မွ ေအးတဲ့ သီခ်င္းကို ခဏခဏဆိုက်င့္ခဲ့တယ္။ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းအသံကလည္း နည္းနည္း ဘဲသံလို ရွဲရွဲရွဲရွဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ဘယ္ေလာက္တိုက္တုိက္လည္း အဲဒီ "ခြဲရကာနီးမွ ႏႈတ္မဆက္ႏိုင္တယ္" ဆိုတဲ့ေနရာေရာက္တာနဲ႔ ကီးကေၾကာင္ေတာ့တာပဲ။ ေနာက္ေတာ့ ဘယ္လိုမွ တိုက္မရေတာ့ ဒီလိုပဲ အျပီးသတ္လိုက္တယ္။ 

ဒီလိုနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္ပြဲေန႔ေရာက္လာပါတယ္။ ထံုးစံအတိုင္း အားလံုးက လွလွပပေလးေတြ ၀တ္စားလာၾကတယ္။ သီခ်င္းဆိုမွာပါတဲ့သူေတြကဆို ပိုျပီးေတာ့ ျပင္လာၾကတာေပါ့။ ထံုးစံအတိုင္း အတန္းေခါင္းေဆာင္ကေတာ့ ေဟာင္ဖြာေဟာင္ဖြာနဲ႔ စီမံေနရတာကို ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္လုပ္ေနတယ္။ သူက အဲဒီလိုေန႔ပြဲေတြတိုင္းလည္း အျမဲ အခန္းအနားမွဴးလုပ္ေနက်။ အခမ္အနားအစီအစဥ္လည္း သူပဲ ျပင္ဆင္တယ္။ ဟိုလူ႔ေဟာက္ ဒီလူ႔ေဟာက္လည္း လုပ္ေနေသးျပန္တယ္။ ကၽြန္မနဲ႔ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းလည္း လခ်ီျပီး ၾကိဳတိုက္ထားတဲ့ သီခ်င္းကို ဆိုရေတာ့မယ္ဆို ၾကိဳတင္ရင္ခုန္ေနၾကတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အဲဒီေန႔က အလွအပျပင္သလား မျပင္သလားေတာ့ ကၽြန္မသိပ္မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ရင္ခုန္ေနတာေတာ့ မွတ္မိတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ အခန္းအနား စပါတယ္။ အတန္းေခါင္းေဆာင္ ဘူဇြာၾကီးက အခန္းနားအစီအစဥ္ေတြ တခုခုျပီးတစ္ခု ဖတ္ျပသြားတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္မတို႔သီခ်င္းဆိုမယ့္ အစီအစဥ္ကို ေနာက္ဆံုးမွာထည့္ထားတယ္။ ကၽြန္မတို႔ေရွ႔မွာေတာ့ ေပၚျပဴလာ ေကာင္မေလးေတြရဲ႕ အစီအစဥ္ေတြ အမ်ားၾကီးထည့္ထားတယ္။ စိတ္ထဲေတာ့ မေက်မနပ္ျဖစ္သြားတယ္။ ငါတုိ႔က် ေနာက္ဆံုးထည့္ထားတယ္ေပါ့။ 

အဲဒီမွာ ဘူဇြာၾကီးက သီခ်င္းဆိုမယ့္လူက ဘယ္သူ႔အလွည့္ျဖစ္ပါတယ္ဆို ေၾကျငာေနလိုက္တာ တကယ့္ ခန္းနားမွဴးၾကီးလို ဟန္ပါပါနဲ႔ေပါ့။  ကၽြန္မတို႔အတန္းထဲက ေပၚျပဴလာျဖစ္တဲ့ေကာင္မေလးေတြက ဘာသီခ်င္းေတြဆိုၾကလဲဆိုေတာ့ အဆိုေတာ္ ေမဆြိတို႔၊ ေနာင္တို႔ရဲ႕ "ငရုတ္သီး" သီခ်င္းတို႔ဘာတို႔ စတဲ့ ခပ္ျမဴျမဴး ေခတ္ေပၚသီခ်င္းေလးေတြနဲ႔ ကၾကဆိုၾကတယ္။ ကၽြန္မတို႔လည္း သေဘာက်တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ထဲေတာ့ေတြးမိတယ္ ကၽြန္မတို႔ သီခ်င္းက ေအးမ်ားေနသလားေပါ့.. စစ္ခ်ီေတးလို ေတာင့္ေတာင့္ၾကီးဆိုျပီး ကီးေၾကာင္ၾကီးနဲ႔ ထထေအာ္ရင္ ကဲ့ရဲ႕မ်ားခံရမလား နည္းနည္းေတာ့ေတြးမိတယ္။ တစ္ေယာက္ျပီးတစ္ေယာက္ ဆိုျပီးသြားတိုင္း ကၽြန္မတို႔အလွည့္ေရာက္လာေတာ့မယ္ဆို ရင္တခုန္ခုန္နဲ႔ စိတ္ရွည္ရွည္ေစာင့္ရင္း ညေနပိုင္းကလည္း ေရာက္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ မထင္မွတ္ပါပဲ ကၽြန္မတို႔အလွည့္ေရာက္မယ့္ အခ်ိန္မွာ ဘူဇြာၾကီးက သီခ်င္းဆိုတဲ့ အစီအစဥ္ျပီးဆံုးေၾကာင္း ထေၾကျငာလိုက္တယ္။ ကၽြန္မတို႔လည္း ေတာ္ေတာ္ စိတ္တိုသြားျပီး ဘူဇြာၾကီးကို သြားထေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ အခ်ိန္မရွိေတာ့ဘူး ဂိမ္းကစားေတာ့မွာမို႔ ျပီးျပီဆို ျဖတ္ခ်လိုက္တယ္။ အဲဒီေန႔က ကၽြန္မေတာ္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားတယ္။ ဒီေလာက္ ၾကိဳးစားပမ္းစား တိုက္ခဲ့ရတဲ့ သီခ်င္းကို မွန္းထားတဲ့အတိုင္း မဆိုလိုက္ရပါဘဲ အိမ္ျပန္ခဲ့ရတယ္။ 

 အဲဒီေက်ာင္းမွာ ကၽြန္မဆယ္တန္းေအာင္တဲ့အထိ ေနခဲ့ေပမယ့္ ေနာင္ႏွစ္ေတြမွာ ကၽြန္မဘယ္ေတာ့မွ သီခ်င္း၀င္မဆိုေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီဘူဇြာအတန္းေဖာ္ကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ႏွစ္တိုင္း အတန္းေခါင္းေဆာင္န႔ဲ MC လုပ္ျမဲပါပဲ။ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာလည္း  အႏွိမ္ခံရလို႔လား၊ လူသစ္မို႔လား၊ ေပၚျပဴလာျဖစ္သူ မဟုတ္လို႔လား၊ မဲမဲတုံးတံုးေလးမို႔လား ဆိုျပီး ဘာကိုမွန္းမသိ မွတ္မွတ္ရရ နာနာက်င္က်င္ျဖစ္ခဲ့တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ေတြၾကာလာခဲ့တယ္။ ကၽြန္မလည္း တကၠသိုလ္တတ္၊ ျပည္ပမွာ ပညာဆက္သင္ျပီး သင္တန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ဆရာမျဖစ္လာခဲ့တယ္။ တေန႔က်ေတာ့ ကၽြန္မအတန္းသစ္တစ္ခုကို စ၀င္ရတဲ့ေန႔ေပါ့။ ကၽြန္မကို ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က တရင္းတႏွီးၾကီး လာႏႈတ္ဆက္တယ္။ "ဟဲ့ .. နင္ဒီမွာ ဆရာမလုပ္ေနတာလား" ကၽြန္မၾကည့္လိုက္ေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက ဘူဇြာၾကီးျဖစ္ေနတယ္။ " ငါဒီမွာ သင္တန္းလာတတ္တာေလ" တဲ့ သူေျပာတယ္။ "နင္ငါ့ကို မမွတ္မိဘူးလား" တဲ့။ မွတ္မိတာေပါ့..။ ကၽြန္မရဲ႕ ကေလးဘ၀စိတ္ဒဏ္ရာၾကီးပဲ...။ အဲဒီေန႔က ကၽြန္မဘူဇြာၾကီးတို႔ အတန္းကို စာသင္ျပီး ျပန္လာခဲ့တယ္။ အျပန္လမ္းမွာ ဘာေၾကာင့္ရယ္မသိ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ျပံဳးလုိက္မိတယ္..။ ေနာက္ျပီး ကၽြန္မေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္မိတယ္။ တိမ္ေတြနဲ႔ လင္းလင္းခ်င္းခ်င္း ျပီးေတာ့ ကၽြန္မ အသံထြက္ျပီးပဲ ရယ္လိုက္မိပါတယ္.. ပထမတစ္ၾကိမ္ျပံဳးလိုက္မိတဲ့ အျပံဳးအတြက္ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ ရယ္မိတာပါ။ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာေတာ့ စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္းမဆိုရတဲ့ စိတ္ဒဏ္ရာဟာ အဲဒီေကာင္းကင္ကိုေမာ့ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာ အလြန္ကို ရီစရာေကာင္းစြာနဲ႔ ေက်ပ်က္သြားခဲ့ပါျပီ။

အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္မ နာက်င္မႈကို ပံုသ႑န္မ်ိဳးစံုနဲ႔ သင္ယူေနခဲ့ရပါျပီ။ ေမွ်ာ္လင့္တာေတြျဖစ္မလာတဲ့အခါ၊ လိုခ်င္ရက္ မရယူႏိုင္တဲ့အခါ၊ မလိုခ်င္ပါဘဲ ရယူလိုက္ရတဲ့အခါ၊ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိ ရႈံးနိမ့္လိုက္ရတဲ့အခါ၊ အေမွ်ာ္လင့္တဲ့အရာေတြကို ႏွလံုးသြင္းလိုက္ရတဲ့အခါ၊ ခ်စ္ခင္သူေတြ ခြဲခြါသြားတဲ့အခါ၊ ပိုင္ဆိုင္ေနက်အရာေတြ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့အခါ စသျဖင့္ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္နဲ႔ နာက်င္မႈေတြကို သင္ယူေနခဲ့ရတယ္။  နာက်င္မႈတစ္ခု ဒဏ္ရာအျဖစ္ ျမံဳက်န္ခဲ့မယ့္အခ်ိန္တိုင္း အဲဒီလို တိမ္ေတြနဲ႔ လင္းလင္းခ်င္းခ်င္းေကာင္းကင္ၾကီးကို ေမာ့ၾကည့္ရင္း အဲဒီလို အသံထြက္ရယ္ေမာရင္း ကေလးဘ၀က စိတ္ဒဏ္ရာေလးလိုပဲ ရီစရာေကာင္းစြာ ေက်ပ်က္သြားေအာင္ ကၽြန္မၾကိဳးစားေနထိုင္ေနပါေတာ့တယ္......။

၂၄ မတ္လ ၂၀၁၂
စေနေန႔

No comments: